Наблюдения зимой

                                                           Назіранні

Мэта: актывізаваць пазнавальную цікаўнасць, паказаць сезонныя змены ў прыродзе зімой; развіваць уменні параўноўваць і абагульняць звесткі на матэрыяле асабістых назіранняў, стымуляваць развіццё назіральнасці, увагі і памяці.

 

Цыкал назіранняў за з’явамі нежывой прыроды зімой

·        За месца размяшчэннем сонца на небасхіле, за зменамі колеру неба ў першай палове дня;

·        “Зімовае сонца”, “Расставанне снега”;

·        “Снегапад”, “Мароз”, “Мяцеліца”;

·        “Вучыся чытаць кнігу прыроды: змены ў прыродзе зімой”;

·        “Першыя замаразкі на глебе”, “Першы снег”;

·        “З’яўленне лёду на сажалках, рэках”, “Устанаўленне трывалага снежнага покрыва”.

 

Цыкал назіранняў за раслінамі зімой

·        Параўнанне верхавін і галінак розных дрэў.

·        За снегам на дрэвах.

·        “Як дрэвы апранаюць белае ўбранне?”

 

Цыкал назіранняў за рознымі групамі жывёл зімой

·        Як паводзяць сябе ў марозы зімуючыя птушкі: “Варона, сарока, галуб?”, “Верабей і сініца”.

·        Доўгатэрміновыя назіранні за птушкамі ў вялікі мароз і адлігу.

·        Прагляд відэафільма “ Зімуючыя  птушкі”.

·        Жыццё жывой прыроды зімой.

Экскурсіі, мэтавыя прагулкі

·        Па экалагічнай сцяжынцы “Паслухаем гукі зімы”.

·        Па слайдах і відэафільмах у розныя экасістэмы.

·        Па старонках Чырвонай кнігі: хто застаўся зімаваць  - як яму дапамагаць?

·        “Зімовы парк”.

·        “Зімовы вадаём”.

·        “Падарожжа па слайдах, па картах”, “Валадарства  Снежнай каралевы”

 

Доследы

·        “Як я стаў чараўніком: пераўтварэнне вады ў лёд”.

·        “Якія бываюць сняжынкі?”

·        “Якасці снега”.

·        “Лёд лягчэйшы за ваду”, “Кубікі соку”.

Комментариев нет:

Отправить комментарий